Otsikko
Mistä löytäisin tämän runon? Se on todennäköisesti Mika Waltaria, mutta en ole varma. "On rikkaudesta pelkkää vaivaa, kun kaikki täytyy maahan kaivaa. Vain…

Kysytty

Mistä löytäisin tämän runon? Se on todennäköisesti Mika Waltaria, mutta en ole varma.

"On rikkaudesta pelkkää vaivaa,
kun kaikki täytyy maahan kaivaa.
Vain huolta huolen päälle saan
luun vuoksi suuren mehukkaan."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo on Mika Waltarin kirjasta Neljä päivänlaskua. Kolmannen päivänlaskun kolmannessa jaksossa minäkertojan koira, jota kalvaa alinomainen levottomuus kätkemiensä mehukkaiden luuaarteiden tähden, laulaa näitä säkeitä hiljaa itsekseen.