Mistä löytäisin ralli autoilun historiaa käsittelevän teoksen?

Kysytty

mistä löytäisin ralli autoilun historiaa käsittelevän teoksen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen ralliautoilun historiasta kertovat mm. seuraavat teokset:
- Jyväskylän suurajot 1951 - 1990. 1000 lakes rally (1990)
- Mäkinen, Marko: Elämää suuremmalla vaihteella (2001)
- Mäkinen, Marko: Sorateiden Grand Prix 50 vuotta (2000)
- Nylund, Juha: Suomen ralliautoilun historia (1999)

Kansainvälisemmältä kannalta asiaa lähestyvät esim.:
- Boddy, William: The History of Motor Racing (1977)
- Campbell, David: Rallying. 21 years of World Championships (1995)
- Lurani, Giovanni: A History of Motor Racing (1972)
- Robson, Graham: An Illustrated History of Rallying (1981)

Formula-ajojen historista kertovat mm. Juha Kärkkäisen Suomalainen formula 1 -historia 1950 - 96 (1996) ja Adriano Cimarostin The Complete History of Grand Prix Motor Racing (1990, new ed. 1997).

Kaikki em. kirjat löytyvät Lahden kaupunginkirjaston kokoelmista. Niiden saatavuuden voit tarkistaa Riimi-aineistotietokannasta http://kirjasto.lahti.fi/riimi/zgate.dll?

Moottoriurheiluaiheisia www-linkkejä löydät internetistä esim. osoitteesta http://www.makupalat.fi/ kohdasta Urheilu.