Mistä löytäisin laajempaa materiaalia koskien kristinuskoa Japanissa 1500-~1640 luvulla.

Kysytty

Mistä löytäisin laajempaa materiaalia koskien kristinuskoa Japanissa 1500-~1640 luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa Japanin kulttuuri Olavi K. Fältin kirjoittamassa artikkelissa Japani kulttuurivirtojen suvantona löytyy kappale: Kristinuskon tulo – länsimaisen kulttuurin ensimmäinen aalto
Teos löytyy useista pääkaupunkiseudun kirjastoista. Saatavuuden voi tarkistaa osoitteesta http://www.helmet.fi

Yliopistojen yhteistietokannasta Lindasta löytyvät mm. seuraavat teokset:

Teos: Japan´s Hidden Christians, 1549-1999/ed. by Stephen Turnbull
Teos on saatavana Helsingin yliopiston kirjastolaitoksesta, Yliopiston pääkirjaston kokoelmasta.
Yhteystiedot:
Unioninkatu 36
Puh. (09) 191 23196
fax (09) 191 22719
HYK-palvelu@helsinki.fi
Avoinna:
ma-pe 9-20
la 9-16, su suljettu

Tekijä: Higashibaba, Ikuo
Teos: Christianity in early modern Japan : Kirishitan belief and practice
Teos on saatavana Helsingin yliopiston kirjastolaitoksen teologisen tiedekunnan kirjastosta.
Yhteystiedot:
Teologisen tiedekunnan kirjasto
Aleksanterinkatu 7, 4. krs
puh. (09) 191 23870
fax (09) 191 23879

Yliopiston pääkirjaston ja teologisen tiedekunnan kirjastosta löytyy varmaankin runsaasti lisää materiaalia.