Mistä löytäisin kuvia Italiasta (joku suomalainen sivu)? Kysyisin myös mistä saa tietoa mikä ilmasto Italiassa on (esim. meri ilmasto..) ja muuta sen…

Kysytty

Mistä löytäisin kuvia Italiasta (joku suomalainen sivu)?
Kysyisin myös mistä saa tietoa mikä ilmasto Italiassa on (esim. meri ilmasto..) ja muuta sen ilmastosta? En tiedä mistä saan tietoa väestöstä, kulttuurista, matkailusta, kansallisruoista?(kaikkiin suomalainen nettisivu)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyy muutamia hyviä suomenkielisiä sivustoja, jotka käsittelevät melko laajasti mm. Italian historiaa, kulttuuria ja ruokakulttuuria. Kaikki seuraavassa mainitut sivut löytyvät hakukoneilla, kuten Googlella, hakemalla sanalla Italia ja rajaamalla haun Googlen asetuksista koskemaan vain suomenkielisiä sivuja. Wikipedian laaja Italiaa käsittelevä sivusto löytyy osoitteesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Italia. Helsingin yliopiston kielikeskuksen sivuilla on myös käsitelty Italiaa: http://www.helsinki.fi/kksc/italia/italia/. Italialaisesta ruoasta löytyy tietoa esimerkiksi Raimo Miettisen opinnäytetyöstä, joka on hänen kotisivuillaan: http://www.uusikaupunki.fi/~ramiett/italialainen_ruokakulttuuri.html . Näillä sivustoilla ei kuitenkaan käsitellä juuri lainkaan Italian väestöä tai ilmastoa eivätkä sivut sisällä juurikaan kuvia. Kuvia löytyy esimerkiksi hakusanoilla Italia ja kuvat tai hakemalla Googlen kuvahausta hakusanalla Italia tai Italy. Suosittelen kuitenkin, että tutustut internet-sivujen lisäksi kirjastossa oleviin Italiaa käsitteleviin kirjoihin. Esimerkiksi kirjassa nimeltä Maailma tänään 11: Italia ja Kreikka on runsaasti kuvia ja siinä käsitellään monipuolisesti maiden kulttuuria, historiaa ja myös väestörakenteita, ilmastoja ja matkailua. Kirja on saatavilla Lahden kaupunginkirjastosta mm. pääkirjastosta.