Mistä löytäisin Adolf Hitlerin puheita? Mieluiten kirjoitetussa muodossa.

Kysytty

Mistä löytäisin Adolf Hitlerin puheita? Mieluiten kirjoitetussa muodossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valtionpäämiesten puheita löytyy kirjassa Suuret puheet jotka muuttivat maailmaa, toimittanut Simon Sebag Montefiore ( Ajatus Kirjat, 2008). Sama teos löytyy myös englannin kielellä, samoin kuin In our time: the speeches that shaped the modern world, kirjoittanut Hywel Willimas (Quercus, 2009). Kyseiset kirjat eivät ole kirjastossani, joten en pysty tarkistamaan, onko niissä myös Hitlerin puheita. Hitlerin pitämä puhe valtiopäivillä löytyy Pasilan varastosta nimellä Hitler vastaa Rooseveltille: Saksan johtajan ja valtakunnankanslerin Adolf Hitlerin 28.4.1939 valtiopäivillä pitämän puheen suomennos.

Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa http://www.helmet.fi/search~S9*fin/