Mistä löydän tietoa, aiheesta LÄMPÖLAAJENEMINEN SUOMESSA? Onko aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai löytyykö internetistä aiheeseen liittyviä sivuja?

Kysytty

Mistä löydän tietoa, aiheesta LÄMPÖLAAJENEMINEN SUOMESSA? Onko aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai löytyykö internetistä aiheeseen liittyviä sivuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valmista aineistoa aiheestasi ei ihan suoraan kirjoista eikä Internetistä taida löytyä, joten joudut käyttämään omia hoksottimiasi ja soveltamaan niitä tietoja, joita sinulla on (tai joita esim. lukion oppikirjasta löydät) lämpölaajenemisesta yleensä. Sinun kannattaa varmaankin aloittaa esitelmäsi tekeminen miettimällä, mihin kaikkeen lämpölaajeneminen vaikuttaa ja mitä erityistä Suomen olosuhteissa on tästä näkökulmasta. Ainakin lämpötilaerot ovat suuria ja asettavat vaatimuksia erilaisille rakenteille. Voisit tarkastella lämpölaajenemisen ilmenemistä myös Suomen luonnossa (esim. eroosioon vaikuttavana tekijänä).

Kun hakee tietoa Internetistä, kannattaa muistaa, että kaikissa hakukoneissa on omat rajoituksensa ja parhaatkin hakukoneet löytävät vain murto-osan kaikista verkkosivuista. Käyttämäsi hakukone Google ei ymmärrä sanojen taivutusmuotoja eikä siinä voi käyttää ns. katkaisumerkkiä, kuten esim. Alta Vistassa. Saat lisää tietoa siitä, miten Googlen haku toimii, suomenkielisistä käyttöohjeista: http://www.google.com/intl/fi/help.html .