Mistä löydän kaksikielisiin tulkkeihin liittyviä artikkeleita tai kirjoja (mieluiten ranskankielisiä)?

Kysytty

Mistä löydän kaksikielisiin tulkkeihin liittyviä artikkeleita tai kirjoja (mieluiten ranskankielisiä)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannoista löytyi joitain aiheeseenne toivottavasti hyvin liittyviä opinnäytetyö- ja artikkeliviitteitä. Niitä voi saada lähikirjastoon kaukolainaamalla. Kysy kaukolainapalvelusta lähikirjastosta.

(VOLTER - Turun yliopiston kirjasto)
Mickelsson, Pia, Apprentissage en deux langues au niveau universitaire : études bilingues à Turku/Åbo. [Turku], 2001. Pro gradu -työ : Turun yliopisto, ranskan kielen kääntäminen ja tulkkaus
(VOLTER - Turun yliopiston kirjasto)
Internationale Germanistische Konferenz "Kontaktsprache Deutsch" (2001), Beiträge der Internationalen Germanistischen Konferenz "Kontaktsprache Deutsch IV" in Nitra, 19.-20. Oktober 2001 / Csaba Földes, Stefan Pongó in Zusammenarbeit mit Hans-Werner Eroms und Hana Borsuková (Hrsg.). Osa: [Bd. 1] : Sprachgermanistik in Ostmitteleuropa
Julkaistu (osa): Wien : Praesens, 2002. Sarja: Kontaktsprache Deutsch ; 4)ISBN (osa): 3706901722 (Pb.)
(VOLTER - Turun yliopiston kirjasto)
Eriksson, Riikka, Kaksikielisyys ja simultaanitulkkaus: kaksikielisyyden vaikutus opiskelijoiden tulkkaussuorituksiin. [Turku], 2000. Pro gradu -työ : Turun yliopisto, saksan kielen kääntäminen ja tulkkaus
(TAMCAT - Tampereen yliopiston kirjasto)
Hyökki, Satu, Käännöstoiminnan kieli- ja kulttuurisidonnaisuus: kääntäjän kieli- ja kulttuurikompetenssi. [Tampere], 1992. Kääntämisen ja tulkinnan pro gradu -tutkielma: Tampereen yliopisto.