Mistä löydän Artturi Leinosen kirjoittaman runon Isät (Mistä he tulivat, kauan, kauan sitten...)sekä tietoa em. Leinosesta.

Kysytty

Mistä löydän Artturi Leinosen kirjoittaman runon Isät (Mistä he tulivat, kauan, kauan sitten...)sekä tietoa em. Leinosesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Artturi Leinosesta löytyy tietoa useista kirjoista, tässä muutamia: 3-osainen muistelmateos (Maalaispojan matkaanlähtö, Kohtalo miestä kuljettaa, Vuosikymmenten valinkauhassa), Isänmaan asialla: Artturi Leinosen elämäntyön piirteitä ja Rantoja, Waldemar: Eteläpohjalaisia kirjailijoita. Näiden
kirjojen saatavuuden kirjastoissa voit tarkistaa esim. Monihaku-palvelusta http://www.kirjastot.fi/monihaku/index.html tai yleisten kirjastojen aineistotietokannoista, jotka löytyvät mm. sivulta http://www.kirjastot.fi/kirjastoala/tietokannat.htm . Myös artikkelitietokannoista (esim. Kati) löytyy häntä koskevia artikkeleita.

Leinosen runoa 'Isät' oli hankalampi jäljittää. Sitä ei löytynyt Leinosen Kootut teokset osasta IX, johon on koottu hänen runojaan. Runo on kuitenkin saatavana ainakin Leinosen syntymäpaikan Ylihärmän kirjaston maakuntakokoelmasta kopiona. Ota yhteyttä kotipaikkasi kirjastoon, ja pyydä tekemään runosta kaukopalvelutilaus.