Mistä kyseistä teosta on lainattavissa: JR 45 - Jalkaväkirykmentti 45: kolmen kannaksen koukkaajana vuosina 1941-1944 (1971) Itse asun Hämeenlinnassa ja teosta…

Kysytty

Hei, mistä kyseistä teosta on lainattavissa: JR 45 - Jalkaväkirykmentti 45: kolmen kannaksen koukkaajana vuosina 1941-1944 (1971) Itse asun Hämeenlinnassa ja teosta ei nettihaussa kirjastosta ole saatavilla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Unto Eskolan 77 sivun kirjanen "Jalkaväkirykmentti 45. Kolmen kannaksen koukkaajana vuosina 1941-1944" (1971) on saatavissa lainaksi esimerkiksi valtakunnallisen varastokirjaston (Vaarin) kautta. Se löytyy hyllystä lisäksi Kymenlaakson Pyhtään kunnankirjastosta.

Kirja on ollut myynnissä mm. Huuto.netin kautta viime syyskuussa, jolloin siitä pyydettiin 40 euroa.

Netin "Axis History Forum" -blogissa JR 45:stä on myös kyselty. Kysytyn kirjan lisäksi JR 45:stä saa tietoja ainakin seuraavista lähteistä:

Tarmo Metsälä "Isänmaan puolesta" (2002) and Marko Palokangas (ed.): "Jatkosodan tiellä" (2004), jotka ovat saatavissa Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta.

14 ääntä
Asiasanat

Kommentit

miul on materiaalia...setäni oli joukkueenjohtajana jr 45 :N taisteluis 41-44. on päiväkirjat ja kirjeitä.
kirjoittaja makaa jossain saarimäen kylän mullissa aunuksen korvissa yhä.

jos joku jr 45:n juttuja erityisesti I jA II pataljoonien taisteluista kaipailee..miul on siis hiukan tietoja. jukkasihvo@hotmail.com

Terve! Isäni taisteli jatkosodassa jr 45 2 patalj. 7 kompp 2 joukkue. Joukkueen johtaja oli luutn.Sihvo joka jäi kentälle Saarimäen taistelussa juhannuspäivänä 1944. Komppanianpäällikkö oli kapteeni Torsti Juhavaara. Isäni kertoi,että hänen joukkueesta suuri osa jäi siihen peltoaukealle.Isäni elää vielä synt.1922. Olen erittäin kiinnostunut lisä tiedoista!

Hei ! Olen niin kiinnostunut jr 45. Isäni oli tässä komppaniassa. Hän on jo nukkunut pois. Valokuvia oli paljon. Niin armeijasta Viipurissa , kuin talvi ja jatkosodasta. Ei ole mitään tietoa. Ei kirjoja eikä valokuviakaan enään. Muistan kun isä kertoi Aunuksesta ja Syväristä. Isäni oli siellä taisteluissä lääkintäsotiläänä. Olisin kiitollinen ostamaan kirjan joka kertoo. Isäni oli joukkueessa jossa miehiä Kymenlaaksosta.

Edesmennyt isäni Pentti Ilmari Mäkinen s. 15.10.1921 Siikajoki. Tarkka-ampuja iv.
Hän haavottui Maaselän kannaksella (Kannaksen lohko) - 42.
Korpr. Vm1, Jsmm.

Löytyykö hänestä tietoa?