Mistä kohtaa hyllyä voin löytää kirjan, jossa ei ole tekijätietoja lainkaan?

Kysytty

Mistä kohtaa hyllyä voin löytää kirjan, jossa ei ole tekijätietoja lainkaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekijätietoja vailla oleva kirja löytyy hyllystä kirjan nimen mukaan aakkostettuna. Teoksen nimen mukaan järjestetään myös kirjat, joissa tekijöitä on enemmän kuin kolme. Myös toimitetut kirjat ovat hyllyssä kirjan eikä toimittajan nimen mukaan, vaikka toimittaja olisi kansilehdellä näkyvästi mainittukin.

Vieraskielisiä kirjan nimen mukaan järjestettyjä kirjoja etsiessä kannattaa muistaa, että artikkelit (esim. the) jätetään aakkostuksessa huomioimatta.