Mistä kirjoista tai dokumenteista saisin tietoa 60-70-luvun New Yorkista? Lähinnä haluaisin tietoa ihmisten ja varsinkin nuorten elämäntavoista yms. Tuon…

Kysytty

Mistä kirjoista tai dokumenteista saisin tietoa 60-70-luvun New Yorkista? Lähinnä haluaisin tietoa ihmisten ja varsinkin nuorten elämäntavoista yms. Tuon aikakauden Yhdysvallat kiinnostaa muutenkin, joten ei haittaa jos teoksessa ei keskitytä pelkästään New Yorkiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhdysvaltain nuorisosta löytyy kirjaston tietokannasta hakutermeillä nuorisokulttuuri TAI nuorisotutkimus JA yhdysvallat (rajaukset: kirja, tietokirjallisuus) seuraavia teoksia:
UNDERGROUND : antologia / toim. ja suom. Jarkko Laine
Wallbangin' : graffiti and gangs in L. A. / Susan A. Phillips
Hyvinvointikakarat / koonnut Lilli Riihiranta
Liskokuninkaan mytologia : rituaali ja rocksankarin kuolema : Jim Morrison -kultin etnografinen tulkinta / Stig Söderholm
WOODSTOCK : the oral history / [edited] by Joel Makower
The new beats : exploring the music culture and attitudes of hip-hop / S. H. Fernando Jr.
Can't stop, won't stop : hiphopsukupolven historia / Jeff Chang
The hip : hipsters, jazz and the beat generation / by Roy Carr, Brian Case, Fred Dellar

Lisää kirjoja löytyy hakutermeillä nuoriso JA elintavat JA yhdysvallat:
Vapauden vangit : kotipaikka: Bronx / Adrian Nicole LeBlanc
Raportteja eri maiden nuorisotyöjärjestelmistä ja kansaivälisestä nuorisotyöstä / Kerttu Varjo
Ekovuosi Manhattanilla / Colin Beavan
Jokapojan amerikanperintö : yhdysvaltalaisia kulttuurivaikutteita Suomessa toisen maailmansodan jälkeen / Marja Alaketola-Tuominen

Tee haku edellisin termein kirjaston tietokannassa
http://jkl226.jkl.fi/Aalto?formid=find2&sesid=1365660540
Hakutuloksessa kirjan nimeä klikkaamalla saa esiin teostiedot, joista asiasanat kertovat tarkemmin kirjan sisällöstä.