Mistä kirjoista löytyy parhaiten tietoa Salla Simukasta? Hän on uusi kirjailija joten hänestä ei kauheasti saa netistä irti.

Kysytty

Mistä kirjoista löytyy parhaiten tietoa Salla Simukasta? Hän on uusi kirjailija joten hänestä ei kauheasti saa netistä irti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Salla Simukasta löydät tietoja teoksesta: Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 4 / toim. Ismo Loivamaa. 2004.

Salla Simukan kirjailijaesittely on mukana myös Helsingin ja Hämeenlinnan kaupunginkirjastojen ylläpitämässä Sanojen aika -kirjailijatietokannassa. Sanojen ajan lähteitä-osiossa on lisäksi linkkejä muihin häntä käsitteleviin esittelyihin ja haastatteluihin. Sanojen aika –tietokanta on osoitteessa: http://kirjailijat.kirjastot.fi/

Lehtiartikkeleita ja –haastatteluja:
Hietaniemi, Helena: Remonttia ja juoksulenkkejä. Kodin kuvalehti 2007 : 20, s. 30-35. (Haastateltavina tutkimussuhteeri Riitta Pasanen ja tytär, kirjailija-suomentaja Salla Simukka).
Nummenpää, Kaisa: Tyttörakkaudesta kiihkotta. Nuorisotyö 2005 : 5, s. 20-21. (Salla Simukan nuortenromaanit Kun enkelit katsovat muualle ja Minuuttivalssi).
Pekkala, Sannukka: Tyttökirjallisuudessa riittää työsarkaa : 2000-luvun tyttökirjailijat rakastavat klassikoita ja haastavat ne. Lukufiilis 2005 : 3, s. 4-7. (Haastattelussa nuortenkirjailijat Terhi Rannela, Kirsti Ellilä ja Salla Simukka).
Rannela, Terhi: Rehellisesti tyttörakkaudesta. Onnimanni 2002 : 4, s. 4-5, 8.
Taavetti, Riikka: Lesbonuortenkirjaltaja. Kulttuurivihkot 2002 : 4-5, s. 75-76.