Otsikko
Mistä kirjoista löytyisi tietoa muodista ajalta 1946-2006? Miesten ja naisten muoti, ja hius- ja meikkimuodistakin pitäisi jotain löytyä.

Kysytty

Mistä kirjoista löytyisi tietoa muodista ajalta 1946-2006? Miesten ja naisten muoti, ja hius- ja meikkimuodistakin pitäisi jotain löytyä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hae HelMet kirjaston aineistoluettelosta http://www.helmet.fi
Valitse sanahaku. Kirjoita hakuruutuun muoti historia.
Rajaa alasvetolaatikosta kieli suomi.

Joitakin löytyneitä teoksia:
Kopisto, Sirkka: Moderni Chic nainen: muodin vuosikymmenet 1920-1960.
Kuitunen, Arja-Liisa: Länsimaisen muodin historia
Lehnert, Gertrud: 1900-luvun muodin historia
Muoti: Suunnittelijoiden vuosisata 1900-1999

Nuorisomuodista löydät tältä sivulta
http://www.ouka.fi/ppm/1950/3_2.html

Muotia ja kauneudenhoidon historiaa käsittelevät kirjat ovat kirjastossa luokassa 90.21

Kauneudenhoidosta kertoo esim. teokset

Rusoposkia, huulten purppuraa.
Utrio, Kaari: Bella Donna: kaunis nainen kautta aikojen.