Mistä kirjoista löytyisi tietoa burnoutista ajalta 1996-2006?

Kysytty

Mistä kirjoista löytyisi tietoa burnoutista ajalta 1996-2006?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteisestä Helmet-aineistotietokannasta löytyy runsaasti kirjallisuutta burn outista l. uupumuksesta vuosilta 1996-2006, muun muassa seuraavat teokset:

-Vartiovaara, Ilkka: Burnoutista jaksamiseen: aika itkeä, aika iloita, Otava, 1996
- Koivisto, Kari: Tunnista ja torju työuupumus, Yrityskirjat, 2001
- Työssä jatkaminen ja työssä jatkamisen tukeminen kunta-alalla : Kuntatyö 2010 -tutkimus / Pauli Forma, Janne Väänänen (toim.), Kuntien eläkevakuutus, 2004
- Kalimo, Raija: Työuupumus Suomen työikäisellä, Työterveyslaitos, 1997
- Merikallio, Annukka: Unohtuiko inhimillisyys :ehkäise uupumus, Kauppakaari, 2001
- Voiman lähteet : työn voimavarojen abc / Jari Hakanen .. [et al.], Työterveyslaitos, 1999

Koska kirjallisuutta on paljon ja tutkimuksesi näkökulma ei ole tiedossa, olisi suositeltavaa, että voisit itse arvioida kirjallisuusluetteloa. Saat sen esiin Helmet-tietokannasta, osoitteesta http://www.helmet.fi valitsemalla hakutavaksi sanahaku ja kirjoittamalla hakuruutuun hakusanaksi: uupumus. Sen jälkeen käytä haun rajauksia. Valitse pudotusvalikoista aineistoksi kirjat, kieleksi suomi. Julkaisuvuoden kohdalla kirjoita vasemmanpuoleiseen ruutuun vuosiluvuksi 1996, jolloin saat kaikki aineistotietokannassamme olevat vuonna 1996 tai sen jälkeen ilmestyneet aihettasi käsittelevät kirjat.