Mistä kirjoista/lehdistä löytäisin tietoa lapsiin kohdistuvasta mainonnasta sekä markkinatuomioistuimen päätöksiä ko. aiheesta.

Kysytty

Mistä kirjoista/lehdistä löytäisin tietoa lapsiin kohdistuvasta mainonnasta sekä markkinatuomioistuimen päätöksiä ko. aiheesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Markkinatuomioistuimen verkkopalvelusta www.oikeus.fi/markkinatuomioistuin/ löytyy vuosien 1998-2001 aikana tehtyjen päätösten tiivistelmät. Tätä vanhempi tieto markkinatuomioistuimen päätöksistä löytyy vuosittain ilmestyvästä julkaisusta Markkinatuomioistuimen ratkaisut. Muuta tietoa internetin kautta löytää Valtion säädöstietopankista www.finlex.fi ja Kuluttajaviraston verkkopalvelusta http://www.kuluttajavirasto.fi/tekstihaku/index.html

Artikkelitietokannoista ARTO ja ALEKSI voit etsiä tietoa yhdistelemällä asiasanoja "mainonta ja lapset" sekä "markkinointi ja lapset"
Esimerkkejä artikkelitietokannoista löytyneistä artikkeleista:
Virulainen, Pekka: Lelu totuttaa lapsen hampurilaisketjun maailmaan
Markkinointi & mainonta: 2000, 18, s. 28-29, 31
Heikkilä, Jaakko: Lapset kovan mainontapaineen alla
Lapsen maailma: 2000, 5, s.8-11

Suomen yleisten kirjastojen yhteistietokannasta MANDA löydät tietoa aiheesta yhdistelmähaulla asiasanoja hyväksi käyttäen.
Esimerkkejä asiasanoilla löytyneistä kirjoista:
Hoppu, Kari: Lapsiin ja nuoriin kohdistuva markkinointi, 1996
Takala, Virpi: 7-11 vuotiaat lapset televisiomainonnan vastaanottajina, 1991
Heinilä, Leena: Lapset ja mainonta - mainonta ja tasa-arvo: mainosten kriittisen katselun kurssi, 1999

Suomen yliopistokirjastojen yhteistietokannasta LINDA löydät tietoa aiheesta yhdistelmähaulla asiasanoja hyväksi käyttäen.
Esimerkkejä asiasanoilla löytyneistä kirjoista:
Sinisalo, Petra: Lapset mainonnassa, 1998
Marloni, Joe: Shock marketing: advertising, influence and family values, 1997