mainonta

23 osumaa haulle. Näytetään tulokset 1–20.
Kysymys Luettu Arvostelu Vastattu Avaa Vastaus
Onko tutkittu kuinka suuri vaikutus tv-mainonnalla ja mainoskasvoilla on ympäristöongelmiin kulutuksen lisääntymisen myötä? 55 12.1.2021 En löytänyt tutkimusta juuri tuosta aiheesta. On pohdittu mainosten vaikutusta ympäristöön esim. Kulutus.fi Mainonnan seitsemän syntiä. http://www.kulutus.fi/artikkelit/mainonnan-seitseman-syntia/ Milla Annala ja Markus Vinnari ovat tutkineet TV-mainosten tuotteita ja huomanneet, että ympäristöä kuormittavat tuotteet saavat enemmän mainosminuutteja. https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007325815.html Mainosten vaikutusta ihmisten käytökseen ja itsetuntoon on myös tutkittu esim. Mark R. Forehand, Rohit Deshpandé: What We See Makes Us who We are: Priming Ethnic Self-Awareness and Advertising Response https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1509/jmkr.38.3.336.18871 tai Livingstone, Sonia: Does TV advertising make children fat? : what...
Onko mikään suomalaisyritys selkeästi kieltänyt mainostensa esittämisen ympäristöntuhoamista rahoittavien ohjelmien mainostauoilla (esimerkiksi… 81 28.1.2020 Televisiomainontaa on mahdollista sijoittaa tietyn tyyppisten ohjelmien yhteyteen. Kaupallisen television ohjelmatarjonta mahdollistaa kohdentamisen kontekstin, alueen, kellonajan ja kohderyhmän mukaan. Yritykset voivat ostaa televisiomainontaa kaupallisilta televisiokanavilta ohjelmakohtaisesti, jolloin mainostaja valitsee minkä ohjelmien katkoilla mainosta näytetään. Toinen vaihtoehto on ostaa mainosaikaa kohderyhmäkohtaisesti, jolloin televisio‐ohjelmat valitaan ohjelmien katsojakunnan perusteella.  Yrityksille on tärkeää varmistaa mainostettavan tuotteen tai brändin yhteensopivuus ohjelmaympäristöön. Yritykset tekevät itse päätöksensä mainonnan sijoittelusta televisiokanavan kanssa. Ne voivat vain jättää mainostamatta tuotteitaan...
Onko kuluttajatuotteita koskevaa sääntöä, jonka mukaan tuotemainoksessa kerrotut ominaisuudet laitteessa pitäisi toimia ilman android- tai ios-sovellusta… 106 14.10.2019 Aivan noin yksityiskohtaista tietoa kuluttajansuojasta ei ole saatavilla. Kuluttajansuojalaki sääntelee kuluttajille suunnattua markkinointia ja mainontaa, mistä Kuluttajaliiton sivulla kerrotaan seuraavasti:  ”Lailla pyritään ehkäisemään kuluttajiin kohdistuvaa epäasiallista markkinointia ja velvoittamaan yrittäjiä antamaan kuluttajalle riittävästi olennaisia ja oikeita tietoja kuluttajien tekemien valintojen tueksi. Kuluttajansuojalain mukaan markkinoinnin pitää olla tunnistettavaa. Siitä pitää käydä ilmi sen kaupallinen tarkoitus ja kenen lukuun se toteutetaan. Tunnistettavuuden vaatimus koskee kaikkia markkinoinnin kanavia ja -muotoja, myös sosiaalista mediaa. Kaikenlainen piilomainonta on kiellettyä. Markkinointi ei saa myöskään...
Onko englanninkielisellä termillä "lobby card" suomenkielistä vastinetta? Suora käännös ("aulakortti") tuntuu hieman kömpelöltä. --- Lobby card = teatterien ja… 243 17.4.2019 Kansallisesta audiovisuaalisesta instituutista (KAVI) vastattiin, että Lobby Cardin suomenkielinen nimi on painokuva. Elokuvateatterit ovat käyttäneet mainonnassaan trailereita, julisteita ja painokuvia sekä banderolleja ja/tai pahvisia ständejä. Lobby Cardin suomenkielinen nimi elokuvateattereissa on ollut painokuva, mutta myös termiä valokuva on käytetty,vaikka lobby card/painokuva ei olekaan aito valokuva, vaan rasteripohjainen painettu kuva. Ennen painokuvien tuloa elokuvateatterit käyttivät julisteiden lisäksi oikeita valokuvia, mutta niistä luovuttiin pikkuhiljaa vuosikymmeniä sitten painokuvien ollessa halvempia ja helpompia tehdä.  
Mielessäni on jo vuosia pyörinyt Raision Sunnuntai-tuotteiden mainos, jossa soi seuraavanlainen laulu: Sä kesytit mut sinä kesänä sun mansikkakakulla, ja me… 871 22.2.2016 Kyseinen mainos lauluineen löytyy Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=edWB62PXLF4.
Hei joka laulaa mainonnassa aurinkomatka netissa tex on( lähtisitkö silloin järvelle,sulle sukeltaisin helmen valkea,istuisitko kansani keksi penkille… 1918 12.4.2015 Kyseessä on Pave Maijasen laulama laulu LÄHTISITKÖ (Kertosäe: Lähtisitkö silloin kanssani järvelle / Sulle sukeltaisin helmen valkean / Istuisitko kanssani keskipenkille / Vastaisitko hellään suudelmaan). Virallisesti laulu on nimimerkin "Maija Paavonen" käsialaa, mutta yleisen näkemyksen mukaan kyseessä on Pave Maijasen salanimi. Laulun koko teksti löytyy esimerkiksi täältä: http://www.lyricslrc.com/song959424/pave_maijanen_-_l%C3%A4htisitk%C3%B6. Heikki Poroila Tikkurilan kirjasto
Haluaisin kirjan, jossa kerrotaan perusasioita mainoksen suunnittelemisen tekniikasta. Siis esimerkiksi mitä värejä kannattaa käyttää, miten elementit tulisi… 484 17.10.2011 Tässä muutama mahdollinen teos: - Graphic designer's print + color handbook - Color graphics : the power of color in graphic design - Digital colour : for the internet and other media - The big book of color in design - Julkaisijan käsikirja - Huom! : visuaalisen viestinnän käsikirja - Designer's guide to color - Visuaalinen viestintä, monialainen tulevaisuus - Ideakirja mainonnan suunnittelijoille
Ainakin Lahden kirjastosta sai taannoin maksullisen kassin jossa oli kiva teksti. Mitähän siinä luki, muistaako kirjastonhoitaja? Teksti mainosti kirjastoa… 803 1.6.2010 Lahden kaupunginkirjastossa on myyty parin vuoden ajan kangaskasseja ja niihin on painettu teksti: "Oikorata tietoon ja elämyksiin". Kangaskassien uudemmassa painoserässä lukee "Elämäniloa ja sivistystä".
Löytyykö Helsingin tai Vantaan kirjastosta tutkimusaineistoa tai muuta kirjallista materaalia aiheena Sähköinen markkinointiviestintä? 756 19.4.2006 Aiheestasi löytyy runsaasti aineistoa pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastoista. Käytä HelMet-aineistohaussa (http://www.helmet.fi/) sanahaku-kentässä hakusanoina esim. markkinointiviestintä, markkinointi tai mainonta yhdistettynä sanoihin Internet, verkkokauppa, tietoverkot, tietotekniikka, tietoliikenneverkot tai www-sivut. Viitelistaksi saat erityisesti alan oppikirjoja, mutta runsaasti myös tutkimuskirjallisuutta.
Löytyykö teosta, jossa olisi mainontaa/ilmoituksia 20-30-luvulta? 1099 20.10.2005 Ainakin näistä teoksista löytyy kuvia 1920-30-luvun mainoksista: - Helkama - sata vuotta mainontaa - Honkanen, Arjen grafiikkaa - Kauneutesi ei haihdu: Teka-Havi oy:n mainosoriginaaleja - Honkanen, Vanha rakas Elanto : Elannon mainoksen historiaa vuosilta 1905-1978 - Mainosvalokuva 1920-2000 / [toimituskunta: Asko Mäkelä .. et al.] - Heinonen, Konttinen, Nyt uutta Suomessa! : suomalaisen mainonnan historia Alkuperäisiä mainoksia on 1920- ja 1930-luvun lehdissä. Helsingin kaupunginkirjaston Kirjavarastossa pääkirjastossa on näiden vuosikymmenten lehdistä esim. Kotiliesi, Suomen kuvalehti ja Seura. Lehtiä ei lainata, mutta kirjastossa niitä voi lukea tai ottaa niistä kopioita.
Löytyisikö kirjaa teippauksesta/mainosteippauksesta? Huonosti löytyy netistäkin mutta kyllä sielä jotakin on. Kaikki asiaan liittyvä, perusteippauksen… 1068 6.10.2005 Suomalaisen mainonnan historiasta yleensä kerrotaan teoksessa Nyt uutta Suomessa! : suomalaisen mainonnan historia. Hyvä mainonnan yleiskirja on Tarja Ranisen Mainonnan ABC : käsikirja. Kannattaa tutustua myös Tuula Niemisen kirjaan Visuaalinen markkinointi. Ulkomainonnasta ja erityisesti julisteista löytyy tietoa Reijo Ikäheimosen kirjasta Marketposters - aikamme uusi idea. Kirjoissa Palvelutoiminnot 2-3 on tietoa mainonnasta ja ainakin osassa 2 on lyhyesti kerrottu teippauksesta. Yksi artikkeli löytyi erityisesti mainosteippauksesta: Tekijät: Maskulin, Sanna Nimeke: Mainosteippaus on visuaalista markkinointia Julkaisussa: Vähittäiskauppa, 2000 : 3, s. 56-57 Valitettavasti kirjaa, joka kertoisi pelkästään mainosteippauksesta, ei löytynyt...
Mitä kautta pienkustantaja voi markkinoida julkaisemaansa uutuuskirjaa kunnallisille ja sivukirjastoille? 1038 8.8.2005 Paras keino on tarjota eri kirjastojen hankintaosastolle kirjaa suoraan. Kirjastohakemistosta löytyvät kirjastojen yhteystiedot, https://hakemsto.kirjastot.fi/. Kirjastot.fi-sivustosta löytyy Pienkustantajien tiedotteita kirjastoille -niminen foorumi, jossa voi julkaista tiedotteita, https://www.kirjastot.fi/forum/404 Suurin kirjoja kirjastoille välittävä yritys on Kirjavälitys, https://www.kirjavalitys.fi/ . Heidän sivustostaan löytyvät myös yhteystiedot.
Etsin tietoa segmentoinnista ja ylipäätään mainoskampanjoiden toteutuksen suunnittelusta. Mistähän ihmeen kirjasta sitä tietoa olisi mahdollista löytää, tuntuu… 861 2.2.2005 Mainonnan ja markkinoinnin segmentoinnista löytyy uutta kirjallisuutta. Esimerkiksi Jukka Ala-Mutkan viime vuonna ilmestyneessä teoksessa Tee asiakassuhteista tuottavia on tietoa markkinoinnin segmentoinnista. Sen toinen nimeke on Asiakaslähtöinen liiketoiminnan ohjaus. Samaa aihetta käsittelee myös Anne Viitasen vuonna 2003 ilmestynyt Visuaalisen markkinoinnin suunnittelu yrityskuvan rakentamisessa. Erittäin korkeatasoinen, runsaasti markkinoinnin segmentointia käsittelevä teos, jota voi suositella, on Timo Ropen vuonna 2003 ilmestynyt kirja Johdon markkinointiratkaisut - Strateginen markkinointi. - Teosten saatavuuden näkee HelMet-aineistohausta http://www.helmet.fi/ .
Löytyykö mahdollisesti opuksia, jotka käsittelevät suomen mainos sensuureja (TV, lehdet, ulkomainonta jne) ja myös muiden maiden sensuureja (USA, ruotsi jne...) 830 10.1.2005 Mainonnan seunsuuria käsitteleviä teoksia ei löydy suoraan Turun kaupunginkirjaston tiedonhausta eikä myöskään kansallisbibliografia Fennicasta. Linda=yliopistokirjastojen yhteisluettelo antaa teoksen Lacey, Nick "Media institutions and audiences" (2002), joka löytyy Vaasasta. Kotimaisten artikkelien viitetietokanta Arto antaa 4 viitettä, esim. Knuuttila, Seppo: "Mainokset nuorten naisten halventajina?" Nuorisotutkimus 1996: 1, 13-23; Seppänen, Janne: "Tiukka toppi ja sensuuri" teoksessa Naisen naamio, miehen maski. Tietokantoja voi käyttää kirjastoissa. Kannattaa aloittaa laajemmasta, etsiä mainontaa ja mainoksia koskevaa kirjallisuutta yleensä. Asiasanoina voi käyttää sekä "mainonta" että "mainokset". Yleisten kirjastojen luokituksen...
Mistä löytäisin tietoa yrityksen mainonnan suunnitteluun ja mainonnan budjetoinnin laatimiseen? 942 29.11.2004 Tietoa löytyy mm. seuraavista kirjoista: Iltanen, Kaarina: Mainonnan suunnittelu. WSOY 2000. Lahtinen, Jukka: Markkinoinnin perusteet. Avaintulos 2004. Mainonnan säännöt ja ohjeet. Mainostajien liitto, 2000. Raninen, Tarja: Mainonnan ABC. WSOY 2003. Rope, Timo: Markkinointipsykologia. Talentum 2003. Rope, Timo: Yrittäjän markkinointikirja. Tietosykli 2002. Tuska, Toivo: Mainonnan suunnittelun sietämätön keveys. Gummerus 2003. Vuokko, Pirjo: Markkinointiviestintä. WSOY 2003. Kirjojen saatavuuden Tampereen kirjastoista saat selville verkkokirjastostamme osoitteessa http://kirjasto.tampere.fi:8000/ tai kysymällä kirjastosta.
Onko missään markkinointiviestinnän tai tarkemmin mainonnan terminologisia sanastoja/sanastotöitä? 854 3.2.2004 Mainitsemasi Mainonnan ammattisanaston lisäksi Helmet-aineistotietokannasta www.helmet.fi löytyy teos MacKenzie, Ian: Management and marketing : with mini-dictionary, Hove : Language teaching publications, 1997 (asiasanoina markkinointi ja sanastot). Helsingin yliopiston kirjastojen Helka-tietokannasta löytyy teos: The marketing dictionary / ed. Norman Hart, John Stapleton,Oxford : Butterworth-Heinemann, 1992 (asiasanat:taloustieteet,markkinointi,sanakirjat,englannin kieli, sanastot, terminologia), saatavana ainakin Viikin tiedekirjastosta.
Löytyiskö hyviä kirjoja mainostamisen psykologiasta? 825 20.8.2003 Seuraavissa kirjoissa käsitellään mainontaa ja mainonnan psykologiaa: Karvonen, Erkki, Elämää mielikuvayhteiskunnassa, Gaudeamus, 1999 Mustonen, Anu, Mediapsykologia, WSOY, 2001. Mether, Jari. Tuntematon asiakas : mielikuvasta ostopäätökseen, WSOY, 1994. Mainoskuva - mielikuva / toimittanut Kimmo Lehtonen, VAPK-kustannus, 1991. Nykyaikainen markkinointiviestintä, WSOY, 1993. Rope, Timo. Mielikuvamarkkinointi, Weilin + Göös, 1987. Rope, Timo. Markkinointipsykologia : väylä asiakasmieleiseen markkinointiin, Talentum, 2003. Suoniemi-Särkijärvi, Leena, Kaikkiko kaupan? : miten mainonta meille myy, Suomen kuluttajaliitto, 1992. Lisää aineistoa voit etsiä HelMet-aineistohausta, http://www.helmet.fi . Valitse aihehaku ja kirjoita hakusanaksi...
Minun tarvitsisi löytää tietoa myymälämainonnasta / myymälämarkkinoinnista. Olen tekemässä opinnäytetyötäni. Tarkoitus selvittää: Mitä myymälämateriaaleja on… 2441 15.1.2003 Turun kaupunginkirjastosta löytyy lähinnä vähittäiskaupan markkinointiin liittyviä oppikirjoja: Kari Salonen: Kaupan markkinointi (1994), Palvelutoiminnot 2 (toim. Jukka Lahtinen et al., 1991) ja Vähittäiskaupan markkinointi (toim. Jukka Lahtinen et al., 1987). Artikkeliviitetetokanta Aleksista tai artikkelinonlinetietokanta Artosta löytyy mm. seuraavia lehtiartikkeleita myymälämarkkinoinnista: Tapanainen, Mikko: Myymälämarkkinoinnin trendejä hakemassa (Kehittyvä kauppa, 2001:7, s. 32-35), Freese, Olli: Myymälämarkkinointi (Markkinointi & mainonta, 1995: 8 s. 10-11), Kortelahti, Harri: Myymälämainonnan esiinmarssi (Uudistuva vähittäiskauppa, 1994: 4-5 s. 46-49) ja Luhanto, Pertti: Myymälä - unohdettu media - myymälämainonta (...
Teen opinnäytetyötä lapsiin kohdistuvasta mainonnasta sekä lasten käytöstä mainonnassa. Tarvitsisin lähteeksi myös englanninkielisiä kirjoja. Voisittekohan… 849 6.2.2002 Muutamia esimerkkejä 90-luvun kirjallisuudesta: - Hoppu, Kari: Lapsiin ja nuoriin kohdistuva markkinointi. Hki: Lakimiesliiton kustannus, 1997. - Peura-Kapanen, Liisa: Lapset ja kaupallinen vaikuttaminen Internetissä. Hki: Kuluttajatutkimuskeskus, 1998. Tämä löytyy myös netistä http://www.kuluttajat-konsumenterna.fi/docs/kuluttajapuntari/1999_1/lap… - Tainio, Riitta:Lapset ja elintarvikemainonta. Hki:Suomen kuluttajaliitto, 1996. - Takala, Virpi: 7-11 vuotiaat lapset televisiomainonnan vastaanottajina. Hki:Helsingin kauppakorkeakoulu, 1991. - Advertising to children concepts and controversies/ M. Carole Macklin, 1999. - Bjurström, Erling: Children and television advertising, Vällingby: Konsumen tv-verket,1994 - Barn och reklam - reklamen...
Mistä voi varmistaa, että onko teoksesta olemassa uudempaa painosta? Minulla on mainonnan kansainväliset perussäännöt, julkaisija Kansainvälisen kauppakamarin… 1119 16.10.2001 Suomessa julkaistun kirjallisuuden painostiedot voi tarkistaa Fennica-tietokannasta, joka on Suomen kansallisbibliografia. Tietokantaan pääsee nettiyhteydellä sivulta http://www.lib.helsinki.fi/kirjastoala/fennica.htm . Tietokanta julkaistaan myös CD-ROM-levyinä. Fennica CD-ROM on käytettävissä kirjastoissa. Uudempien kirjojen tarkistukseen voi toki käyttää myös jonkun vapaakappalekirjaston kokoelmatietokantaa. Esim. Oulun yliopiston kirjastolla on ollut vapaakappaleoikeudet. Uusimmat Mainonnan kansainväliset perussäännöt on vuodelta 1997 ja painettu samaan julkaisuun kuin Internet-mainonnan kansainväliset ohjeet (1998). Fennica CD-ROMilta tai Oulun yliopiston kirjaston kokoelmatietokannasta http://www.kirjasto.oulu.fi/tietokannat/oula....