Mistä kirjasta voisi löytyä seuraava loru (saattaa olla myös laulu)? Aurinko veitikka maanantaina keksikin pienen ilveen: En minä jaksa paistaa aina,…

Kysytty

Hei! Mistä kirjasta voisi löytyä seuraava loru (saattaa olla myös laulu)?

Aurinko veitikka maanantaina
keksikin pienen ilveen:
En minä jaksa paistaa aina,
piiloudun hetkeksi pilveen.

Vastaus

Vastattu

Kirjasta Ollaranta, Ritva: Musiikkivalmennus 1 (Otava, 1992, s. 87) löytyy Jorma Ollarannan säveltämä ja sanoittama laulu ”Aurinko-veitikka” (melodia ja 1. säkeistö). YouTubesta löytyy kangasalalaisen Lapsikuoro Etydin esitys tästä laulusta (https://www.youtube.com/watch?v=Wc71ehO1xpc, alkaa kohdasta 17:22). Säkeistöjä on enemmän kuin kirjassa, jokaiselle viikonpäivälle omansa. Painettuna ei laulun muita säkeistöjä ole löytynyt.