Missähän on alkujaan julkaistu ja kenen kirjoittamana ”Kahtahalle kulkee joka tie, jostain pois ja jotain liki vie ”. Olen nähnyt useissa siteerauksissa…

Kysytty

Missähän on alkujaan julkaistu ja kenen kirjoittamana ”Kahtahalle kulkee joka tie, jostain pois ja jotain liki vie ”. Olen nähnyt useissa siteerauksissa tekijäksi merkityn Tuntematon ja toisinaan Koskenniemi. Tiedot alkuperästä ja lähteestä, josta tekstin saisin luettavaksi ilahduttaisivat kovin. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katkelma on V. A. Koskenniemen epigrammista, joka alkaa näin: "Jos tuhlari taikka saituri liet / sinä yhtä paljon hautaas viet". Runo on kokoelmasta Minä ja maailma : epigrammeja (1960).

Runo on julkaistu myös Suomen Turku -lehden numerossa 4/1960.

https://finna.fi/Record/helka.993391273506253