Otsikko
Missä sadussa on tyttö, jonka suusta alkoi putoilla kultarahoja aina puhuessa ja tytön sisko, jonka suusta alkoi tulla puhuessa sammakoita?

Kysytty

Missä sadussa on tyttö, jonka suusta alkoi putoilla kultarahoja aina puhuessa ja tytön sisko, jonka suusta alkoi tulla puhuessa sammakoita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satu on Ukon tytär ja akan tytär ja se löytyy useista satukirjoista, esimerkiksi Avaimeton vakka : suomalaisia kansansatuja/Petroskoi : Karjala, 1993. Muita kirjoja,josta satu löytyy ks. esim. Satukallio http://pandora.lib.hel.fi/kallio/sadut/