Missä sadussa eläin rakastuu kuuhun ja eläimen suudelmien sanotaan näkyvän tummina alueina kuun pinnalla?

Kysytty

Missä sadussa eläin rakastuu kuuhun ja eläimen suudelmien sanotaan näkyvän tummina alueina kuun pinnalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirsi Kunnaksen runossa Siilin kuutamo siili rakastaa kuuta ja kyynelehtii kaislikossa. Runo löytyy mm. Kunnaksen kirjasta Tiitiäisen satupuu. Siilin kuutamo on kuitenki runo eikä satu, eikä suudelman jälkiä mainita. Joten valitettavasti emme löytäneet etsimääsi satua.