Missä laulussa esiintyy säkeet: - Mamman poika oli tumma tukka - mamman poika oli nätti - mamman poika se monelle tytölle vedet silmiin jätti. Laulua…

Kysytty

Missä laulussa esiintyy säkeet:
- Mamman poika oli tumma tukka
- mamman poika oli nätti
- mamman poika se monelle tytölle vedet silmiin jätti.
Laulua soitettiin radiossa 1940-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahtaisiko kyseessä olla kansansävelmä Mamman poika se pulska ja nätti?
Laulu alkaa sanoilla:" Mamman poika se pulska ja nätti, poika se on niin pulska ja nätti, hei...
Laulun sävel ja sanat löytyvät Aapeli Vuoriston toimittamasta kirjasesta 104 kitaralaulua. Kirjan on kustantanut Musiikki Fazer vuonna 1952. Se on lainattavissa Helsingin kaupunginkirjastosta. Sijaintitiedot löytyvät aineistotietokannasta http://www.helmet.fi/
Kirjoita hakuruutuun sanat 104 kitaralaulua.