Missä lastenkirjassa (ehkä 70-luvulta) oli poika, joka asui puussa ja sillä oli korihissi sinne puuhun?

Kysytty

Missä lastenkirjassa (ehkä 70-luvulta) oli poika, joka asui puussa ja sillä oli korihissi sinne puuhun?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kysymäsi olla Lilian Kallion Puumajakesä? Kirjan ensimmäinen painos ilmestyi 1977 Nuorten toivekirjasto -sarjassa. Kirjassa joukko lapsia innostuu rakentamaan majan puuhun luettuaan Tolkienin Tarun sormusten herrasta -kirjasta puissa asuvista haltioista. Korihissiä puuhun ei kuitenkaan ole.

1 ääntä

Kommentit

Ulf Löfgren, Ihmeellinen puu

Kyllä! Suuri kiitos! Se todella on Ihmeellinen puu! Ajattelin jo, että olen keksinyt koko kirjan, koska en ole koskaan myöhemmin nähnyt sitä missään. Kiitos Anonyymi! En ole alkuperäinen kysyjä, mutta sain tätä kautta vihdoin nimen lapsuuteni lempikirjalle!