Missä kirjassa on Topeliuksen suomennettu runo tai Järnefeltin säveltämänä "MENNYT"? Missä kirjassa on Goethen suomennettu runo tai Collanin säveltämänä …

Kysytty

Missä kirjassa on Topeliuksen suomennettu runo tai Järnefeltin säveltämänä "MENNYT"?

Missä kirjassa on Goethen suomennettu runo tai Collanin säveltämänä "ENSIMMÄINEN SURU"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Topeliuksen runo on suomennettu kahdella nimellä: Mennyt ja Paennut. Mennyt-nimisenä runo löytyy nuottikokoelmasta Hartaita lauluja 1 (Toimittaja Pauli Ahvenainen). Paennut-nimellä runo on Uuno Kailaan suomennoksena Topeliuksen suomennosten kokoelmassa Runoja (1950).

Goethen runo Ensimmäinen suru on nuottikokoelmassa Kootut yksinlaulut = Samlade solosånger / Carl Collan.

Kirja ja nuottikokoelmat löytyvät Helmet-kirjastoista:

http://www.helmet.fi/fi-FI