Missä kirjassa on julkaistu Helinä Siikalan runo joka alkaa "synnyin kauaksi äidistäni, yhä kauemmaksi kasvoin...

Kysytty

hei,

missä kirjassa on julkaistu Helinä Siikalan runo joka alkaa
"synnyin kauaksi äidistäni, yhä kauemmaksi kasvoin...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Synnyin kauaksi äidistäni ilmestyi alunperin Siikalan kokoelmassa Kenellä on kotinsa kaukana (Otava, 1975). Se on julkaistu myös Siikalan kolme runokokoelmaa yksiin kansiin kokoavassa kirjassa Elämän ikäsi, nukut tai valvot : runoa, mietettä 1975-1985 (Otava, 1989). Näiden lisäksi se on mukana muun muassa kotimaisten äitirunojen antologiassa Äideistä parhain : runoja äidille (Otava, 2001).

3 ääntä

Kommentit

Mikä Helinä Siikalan runo alkaa Kristus uupui ristinsä alle?