Otsikko
Missä järjestyksessä menevät Jude Deveraux'in Ylämää-kirjat - Ylämaan taika - Ylämaan enkeli - Ylämaan lupaus - Ylämaan laulu ja kuuluuko myös Ylämaan lumous…

Kysytty

Missä järjestyksessä menevät Jude Deveraux'in Ylämää-kirjat
- Ylämaan taika
- Ylämaan enkeli
- Ylämaan lupaus
- Ylämaan laulu
ja kuuluuko myös Ylämaan lumous tähän sarjaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jude Deverauxin sarjat ovat kovin mutkikkaita.
Internetistä löytyy hänen fanisivunsa osoitteesta http://www.wabaweb.com/JudeDeveraux/books.htm
Siellä on lueteltu useita sarjoja ja myös sarjoihin kuulumattomia kirjoja. Tuon luettelon mukaan Ylämaan lumous (Temptation) ei kuulu mihinkään sarjaan.
Ylämaa- ja Montgomery-sarjat ovatkin samaa, ts. Ylämaa-kirjat aloittavat Montgomery-suvusta kertovan sarjan. Ensin on Ylämaan lupaus, sitten Ylämaan taika, kolmantena Ylämaan laulu ja neljäntenä Ylämaan enkeli. Kirjoja ei tuon mukaan ole suomennettu "oikeassa" järjestyksessä. Montgomery-sarjan lisäksi kyseisellä sivulla on lueteltu myös Velvet-sarja (Ylämaa), jonka aloittaa suomentamaton The Black Lyon, sitten tulevat mainitut neljä Ylämaa-kirjaa (lupaus, taika, laulu ja enkeli). Montgomery-sarja jatkuu sivun mukaan seuraavasti: 5. Viettelys 6. Merisissi (suom. myös nimellä Kaappaaja) 7.Prinsessa 8. Herääminen. Yhdeksättä osaa (The Maiden) ei ole taas suomennettu. Hyvin sekava sarja kaikkineen. Toivottavasti vastauksesta oli apua.

43 ääntä

Kommentit

Ei sarja ole ollenkaan sekava, ainoastaan suomennosjärjestys ja suomennosten nimeäminen on sekavaa. Internetistä löytyy helposti Deveraux-listoja, joissa on eritelty Deveraux'n teoksia. Esim. sivulla http://www.amazon.com/Jude-Deverauxs-Montgomery-Family-Tree/lm/2VWMDREP… kuvataan Montgomeryiksi nimettyjen päähenkilöiden kirjoja.

Miksiköhän Ylämaan taika -kirjassa sanotaan että sukusaagan ensimmäinen osa, jos kuitenkin Ylämaan lupaus on ensimmäinen..

oon lukenut nää kaikki ja ne on hyviä kirjoja

Onko tätä ihanaa kirjasarjaa myytävänä missään kaupassa?

Ylämaa-sarjan kirjat ovat loppuunmyytyjen listalla Akateemisessa kirjakaupassa ja ilmeisesti myös Suomalaisessa kirjakaupassa, jossa kehotetaan kysymään saatavuutta kirjakaupasta. Antikassa on tällä hetkellä saatavana Ylämaan taika ja Ylämaan lumous -kirjoja. Kannattaa tutustua ja seurata osoitteessa http://www.antikka.net/.