Otsikko
Minulta varastettiin kassi Italiassa, jossa oli mm. Helsingin kirjastosta lainaamani kirja Vihreä talo. Miten toimin asian kanssa kun tulen Suomeen? Kenelle…

Kysytty

Hei,
Minulta varastettiin kassi Italiassa, jossa oli mm. Helsingin kirjastosta lainaamani kirja Vihreä talo. Miten toimin asian kanssa kun tulen Suomeen? Kenelle ilmoitan ja miten maksu hoidetaan?

Vastaus

Vastattu

Voit hoitaa kadonneen aineiston korvausasian missä vain Helmet-kirjaston toimipisteessä.

Sinun on korvattava kadonnut tai vahingoittunut aineisto maksamalla aineiston omistavan kaupunginkirjaston määräämä korvausmaksu. Voit vaihtoehtoisesti korvata aineiston toisella vastaavalla teoksella. Videokasettia, BD-levyä ja DVD-levyä ei voi korvata vastaavalla teoksella, vaan ne korvataan maksamalla korvausmaksu. Kirjasto ei palauta maksamaasi korvausmaksua, vaikka myöhemmin löytäisit korvaamasi aineiston. Maksut (ei koske perintää) voit maksaa Helmet-kirjastoon, jossa on kassa tai verkossa www.helmet.fi/verkkomaksu

Laina-ajat ja maksut | Helmet