Otsikko
Minulle luettiin lapsena (eli siis -80-luvun lopussa tai -90-luvun alkupuolella) kuvakirjaa, jonka nimeä en muista. Kirjassa seikkailtiin (ehkä?) jossain…

Kysytty

Minulle luettiin lapsena (eli siis -80-luvun lopussa tai -90-luvun alkupuolella) kuvakirjaa, jonka nimeä en muista.
Kirjassa seikkailtiin (ehkä?) jossain herkkuvaltakunnassa. Parhaiten muistan suklaansävyisen aukeaman, jossa oli jokin maisema tyyliin jäätelövuoria, tikkaripuita jne. Muistaakseni kirjassa oli myös kuningas.

Olisi mukavaa lukea kirja uudestaan ja jos se osoittautuu yhtä hyväksi kuin sen muistan, niin lukea sitä myös omille lapsille.
Toivottavasti joku tunnistaa kirjan, vaikka tuntomerkit aika huonot ovatkin =).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan mahdollisesti kyseessä Fulvio Testan kuvakirja "Siellä missä jäätelö kasvaa"? Kirjassa mm. on jäätelövuoria ja mehujäämetsä.
Kirja on suomennettu v. 1980, kustantajana Kirjayhtymä. Kirja on lainattavissa Lahden kaupunginkirjaston lastenosastolta.