Otsikko
Minulle kulkeutui kartta vuodelta 1930 kehystetty SORJO mittasuhde 1:20000,onko sillä mitään arvoa

Kysytty

Minulle kulkeutui kartta vuodelta 1930 kehystetty SORJO mittasuhde 1:20000,onko sillä mitään arvoa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhojen karttojen arvosta ei kirjaston lähteiden kautta löytynyt tietoa. Alla on tietoa ja hintoja antiikki- ja keräilykauppa Antkerilla myynnissä olevista vanhoista kartoista:

http://www.antker.net/vanhatkartat.html

Ehkäpä kannattaisi myös ottaa yhteyttä vanhojen karttojen keräilijöiden ja harrastajien kerhoon Chartarum Amiciin:

http://www.strang.fi/amici/

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Sorjo on kylä Kurkijoella luovutetun Karjalan puolella. Näitä Karjalan karttoja jouduttiin aikoinaan paljon luovuttamaan Neuvostoliittoon, joten jonkinlaista harvinaisuusarvoa tällaisella 1930-luvun kartalla voi hyvinkin olla. Näin uusilla kartoilla ("vanha kartta" tarkoittaa yleensä vähintään 1800-luvulta peräisin olevaa) toisaalta ei yleensä kummoistakaan taloudellista myyntiarvoa ole, tunnearvoa ehkä sitäkin enemmän. - Heikki Poroila