Minulla on Lasse Toloselan signaareuksella varustettu Poro-talu vuodelta 1965. Tausta tumman harmaa ja poro on punainen, ehkä hieman abstaktinen, mutta selkeä…

Kysytty

Hei,
Minulla on Lasse Toloselan signaareuksella varustettu Poro-talu vuodelta 1965. Tausta tumman harmaa ja poro on punainen, ehkä hieman abstaktinen, mutta selkeä sivukuva maalattu muutamalla pensselin vedolla. Vasemmassa alareunassa merkinnät: I/1/500 ja oikeassa alareunassa Lasse Tolosela -65.
Olen yrittänyt saada lisätietoja taiteilijasta, mutta en ole onnistunut.
Olisiko teillä tietoja tästä taulusta ja taiteilijasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko taiteilijan nimi Lasse Talosela eikä Tolosela? Tämänniminen taiteilija on elänyt Sodankylässä. Hän on myös opettaja ja painija. Hän on mm. suunnitellut sodankyläläisen Torvisen kyläseuran patsaan.

http://maalainen.blogspot.fi/2008/03/sandwich-man.html

http://sodankyla.yhdistysavain.fi/kylat/torvinen/kylaseura/

Lasse Toloselasta (tai Taloselasta) ei löytynyt tietoa taiteilijamatrikkeleista eikä muistakaan taiteen alan lähteistä.

0 ääntä

Kommentit

Moi. Tunsin Lasse Taloselan aikoinaan Sodankylässä. Taiteilija, opettaja, ja valmisti aikoinaan myös koruja isäni kanssa yhdessä.
Mihin hintaan myisit taulun?