Minulla on hukassa yhden lapsuuteni lempikirjan nimi. Juonesta en muista muuta, kuin että rantaan oli kenties ajautunut jonkinlainen laatikko, jonka sisällä…

Kysytty

Minulla on hukassa yhden lapsuuteni lempikirjan nimi. Juonesta en muista muuta, kuin että rantaan oli kenties ajautunut jonkinlainen laatikko, jonka sisällä oli ainakin piano ja nalle. Kirjaa on luettu minulle ja itsekin luin sitä 1980-90-luvun taitteessa ja sen jälkeen. Olisiko harmainta aavistusta teoksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Aira Savisaaren kirja Hemppa (Sanoma, Lasten oma kirjakerho, 1989). Kirja on lainattavissa Helsingin kaupunginkirjastosta. http://luettelo.helmet.fi/record=b1498065~S11*fin