Minua on jäänyt vaivaaman 70-luvun lopulla lukemani lasten kuvakirja (koko muistaakseni A4), jossa oli kaunis piirroskuvitus..tarina kertoi vanhasta naisesta,…

Kysytty

Minua on jäänyt vaivaaman 70-luvun lopulla lukemani lasten kuvakirja (koko muistaakseni A4), jossa oli kaunis piirroskuvitus..tarina kertoi vanhasta naisesta, joka asui mäen tai kukkulan päällä vähän viktorian ajan tyylin talossa seuranaan krokotiili. Sitten tuli kova sade ja kylään tulva ja krokotiili lähti pelastamaan kyläläisiä tulvan kourista (muistaakseni lopulta krokotiili hyväksyttiin kun pelasti jonkun siellä tulvasta). Kuvakirja siis ulkomainen, valitettavasti en muista enempää.Haluaisin jatkaa tämän lukua lapselleni, kuvat olivat niin ihanat, hieman tummanpuhuivat ja yksityiskohtaiset.
Löytyisiköhän tietoa kirjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyse on luultavasti kirjasta Sanders Martha: Aleksanteri ja Taikahiiri, Tammi 1972.

Ks. myös http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=95719b1a-3683-4d5…