Mitä kuvatiedostomuotoja tai -pakkauksia avaruusluotaimet käyttävät kuvien lähetyksessä maahan?

Kysytty

Minua kiinnostaisi tietää, että mitä kuvatiedostomuotoja tai -pakkauksia avaruusluotaimet käyttävät kuvien lähetyksessä maahan? Käsittääkseni pakkaamattomat kuvat veisivät niin paljon tilaa, että niiden lähetys miljoonien kilometrien päästä olisi hankalaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nasan entinen järjestelmäinsinööri ja projektipäällikkö Mark Adler on vastannut Quora.com -sivustolla tällaiseen kysymykseen, että kuvia pakataan sekä virheettömästi (lossless) että virhettä tuottavasti (lossy) riippuen tilanteesta. The Mars Exploration Rover-kulkijat käyttävät ICER-tiedostomuotoa virhettä tuottavaan pakkaamiseen tai LOCO:a virheettömään. The Curiosity Rover-kulkija käyttää ICER, LOCO ja JPEG -tiedostomuotoja.

Kysymyksiä voit halutessasi lähettää Nasan kysymyspalvelusta löytyvään sähköpostiosoitteeseen: public-inquiries@ksc.nasa.gov

https://www.quora.com/What-kind-of-compression-algorithm-is-used-by-NASA-deep-space-probes-to-send-photos-a-billion-miles-back-to-Earth-I-figure-its-lossless-since-you-dont-want-to-be-like-is-that-an-artifact-or-aliens#

https://www.nasa.gov/