Minua kiinnostais kaikki tieto mikä liittyy Annis Swaniin kääntäjänä. Kirjoitan väitöskirjan kansansatuejn kääntäjistä ja Anni Swan on yksi heistä. Löysin…

Kysytty

Hei! Minua kiinnostais kaikki tieto mikä liittyy Annis Swaniin kääntäjänä. Kirjoitan väitöskirjan kansansatuejn kääntäjistä ja Anni Swan on yksi heistä. Löysin hänestä paljon tietoa, mutta hänen kääntäjäurastaan ei kerrota kasi mitään.. Olisiko tehty joku lehtiartikkeli tai tutkimus tästä aiheesta? Minua kiinnostaisi ´kaikki tieto liittyen Unkarilaisia kansansatuja - kirjaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Teoksessa Suomennoskirjallisuuden historia, osa 1. SKS 2007 käsitellään Anni Swania. Lisää tietoa voi hakea Suomen Nuorisokirjallisuuden kirjaston Onnet tietokannasta, osoitteesta
http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/tutkimus.htm