Otsikko
Minua askarruttaa ja kiinnostaa vanhalta kelanauhalta monta kertaa kuulemani luultavasti "turkulainen underground" ilmeisesti 1970-luvun alusta. Mukana mm…

Kysytty

Minua askarruttaa ja kiinnostaa vanhalta kelanauhalta monta
kertaa kuulemani luultavasti "turkulainen underground" ilmeisesti
1970-luvun alusta. Mukana mm. suomenkielinen versio Heartbreak
hotelista. Onkohan kyseessä erilliset singlet vai kokoelma
ja kuka/mikä ihmeen yhtye tätä esittää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen äänitearkisto ry:n tietojen mukaan Heartbreak Hotelin ovat
suomeksi levyttäneet Dynamite Dick (levyillä Top Voice TOP LP 525
ja Top Voice TOP LP 525 - molemmat v.1974), Lasse Velmala (levyillä
Love Records LRS 1072 ja Love Records LRLP 078 - v.1971) sekä
Jussi Raittinen (levyllä Scandia SLP 598 - v. 1974). En kylläkään
osaa sanoa, olisiko kellään heillä mitään tekemistä turkulaisen
undergroundin kanssa - Jussi Raittisella ei ainakaan.