Minkälaisia soittimia oli Italiassa 1910-luvulla?

Kysytty

Minkälaisia soittimia oli Italiassa 1910-luvulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luultavasti 1910-luvun Italiassa käytettiin suureksi osaksi samoja soittimia kuin muuallakin Euroopassa. Muutenkin soittimet ovat vaihdelleet varmasti enemmän musiikkilajin kuin maan mukaan. Lisäksi Italiassa on ollut omia perinnesoittimia, joista löytyy tietoa esimerkiksi englanninkielisestä Wikipediasta osoitteesta https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Italian_musical_instruments

Soittimien historiasta yleensä löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista teoksista

- Soittimet / Kertonut Stéphane Audel (Kirjoja koteihin, 1963)

- The instruments of music / Robert Donington (Methuen & Co., 1970)

- European musical instruments / Frank Harrison, Joan Rimmer (Studio Vista, 1964)

- The History of musical instruments / Curt Sachs (J. M. Dent & Sons, 1978)

- Music : an illustrated history : an encyclopedia of musical instruments and the art of music-making / Max Wade-Matthews (Southwater, 2014)

Italian musiikista löytyy tietoa esimerkiksi englanninkielisen Wikipedian artikkelista osoitteesta https://en.wikipedia.org/wiki/Music_of_Italy.