Otsikko
Minkähän arvoinen olisi suomalainen 50 pennin hopeinen kolikko v. 1890? On ehjä, mutta hiukan tummunut.

Kysytty

Minkähän arvoinen olisi suomalainen 50 pennin hopeinen kolikko v. 1890? On ehjä, mutta hiukan tummunut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhojen rahojen hinnat riippuvat mm. niiden kunnosta ja esiintymismääristä. Kirjasta Suomen rahat arviohintoineen voi saada viitteelistä tietoa kunkin vuoden hinnoista. Porvoon kaupunginkirjastossa tällä hetkellä paikalla olevan painoksen (2002) mukaan hinta vaihteli 0,50 eurosta 60 euroon. Suurin osa kolikoista oli 0,50 euron arvoisia.
Voit myös tutustua www.numismaatikko.fi sivustoon.
http://www.holmasto.com/index.php?page=61&auctgrp=6476
Jälkimmäisessa nettiosoitteessa on vanhojen suomalaisten kolikoden kuvia ja huutokauppahintoja.