Minkä takia sähköpostiini ei tullut ilmoitusta, että laina-aika on päättymässä? Yhteystiedoissani on spostiosoitteeni oikein ja tarkistin myös…

Kysytty

Minkä takia sähköpostiini ei tullut ilmoitusta, että laina-aika on päättymässä? Yhteystiedoissani on spostiosoitteeni oikein ja tarkistin myös roskapostikansioni ja sielläkään ei ollut muistutusta? Onko järjestelmässä vika vai olenko tehnyt jotain väärin? Ilman muistutusta sain 0,2 € sakon, mutta tämä ei kuitenkaan talouttani kaada tällä kertaa...

Ystävällisin terveisin,
Jaska

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on jo vähän kertaustakin, mutta kirjoitan perusteelliset ohjeet muitakin asiakkaita silmällä pitäen.

Pyydän tarkistamaan tiedot HelMet-ohjeiden kohdan Omat tietoni – Ilmoitustavan valitseminen mukaan: http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k

Jos et saa kirjastolta ilmoituksia sähköpostiisi, tarkista, oletko valinnut Omissa tiedoissasi ilmoitustavaksi sähköpostin ja onko sähköpostiosoitteesi oikein. Varmista lisäksi, ettei sähköpostilaatikkosi ole täynnä ja ettei roskapostisuodattimesi estä kirjaston ilmoituksia.

Ilmoitukset tulevat osoitteista circadm@www.helmet.fi, exporter@www.helmet.fi tai iii@kirjtuo2.helmet.fi. Salli postin vastaanottaminen näistä osoitteista.

Sähköpostin lähettäjäosoitteet ovat muuttuneet ja muutoksesta tiedotettiin maalis-huhtikuussa HelMet-sivulla.

Kaikki ilmoitukset lähetetään varhain aamulla. Varausten noutoilmoitukset ja myöhästymismuistutukset lähetetään kirjastojärjestelmästä joko sähköpostitse tai postitse maanantaista perjantaihin klo 4 alkaen. Eräpäivän lähestymisestä varoittavat ilmoitukset lähetetään joka päivä vain sähköpostitse klo 4 alkaen. Jos sattumalta esim. noudat varauksen jo samana päivänä, jona se on tullut kirjaston varaushyllyyn, ilmoitus ei tulostu seuraavana aamuna.

Toivottavasti näistä tiedoista on apua. Jos ei auta, voisit soittaa lähikirjastoon ja pyytää virkailijaa tallentamaan sinun sähköpostivalintasi uudestaan.