Minkä pääkaupunkiseudun juna-aseman ns. pitkän matkan junat (esim. allegro) useimmiten ohittavat? Eli mill' pk-seudun juna-asemalla olisi paras todennäköisyys…

Kysytty

minkä pääkaupunkiseudun juna-aseman ns. pitkän matkan junat (esim. allegro) useimmiten ohittavat? Eli mill' pk-seudun juna-asemalla olisi paras todennäköisyys bongata ja kuvata nopeasti ohi meneviä pitkän matkan junia? Helsingissä päärautatieasemalla tietenkin, mutta siellä junat ovat paikoillaan.Tarkoitus olisi kuvata videota nopeasti liikkuvasta junasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asemat, jotka ovat pääradan varrella, ovat varmasti parhaita tähän tarkoitukseen.
Helsingistä lähdettyään pitkämatkalaiset pysähtyvät ensin Pasilassa ja sitten pääradalla Tikkurilassa ja rantaradalla Leppävaarassa. (Vain Turun junta)

Paras mahdollisuus kuvata ohikiitävää junaa on siin Pasilan ja Tikkurilan välillä eli Käpylä, Oulunkylä, Pukinmäki, Malmi,
Tapanila ja Puistola.

ns. Linnunlaulun kävelysillalta Helsingin ja Pasilan välillä on myös kuvattu junia ylhäältäpäin.