Otsikko
Minkä niminen on satu, missä on piru ja 3 keltaista hevosta. Kirjoittaja tanskalainen H.C. Andersen.

Kysytty

Minkä niminen on satu, missä on piru ja 3 keltaista hevosta. Kirjoittaja tanskalainen H.C. Andersen.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on mahdollisesti Andersenin satu Iso Niilo ja Pikku Niilo. Sadussa Iso Niilo omistaa useamman hevosen kuin Pikku Niilo, mikä aiheuttaa kinaa Niilojen välille. Myös piru mainitaan sadussa.

Voit katsoa Kirjasammosta, mistä julkaisuista Iso Niilo ja Pikku Niilo -satu löytyy.