Minkä niminen on Aaro Hellaakosken runo, joka alkaa sanoilla: Aurinko ampuu kultanuoliaan päivä päivältä tihentyvin parvin, päivä päivältä kauemmas pohjoista…

Kysytty

Minkä niminen on Aaro Hellaakosken runo, joka alkaa sanoilla:
Aurinko ampuu kultanuoliaan
päivä päivältä tihentyvin parvin,
päivä päivältä kauemmas pohjoista kohti. - - -

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on nimeltään Kevään tulo, joka ilmestyi kokoelmassa Elegiasta oodiin. Runo on myös Hellaakosken Runot-teoksessa (WSOY 1993, 6. painos).

6 ääntä

Kommentit

Hei, Mistä löydän Aaro Hellaakosken Tottelematon Pekka? alkaa tämä tarina jonka nyt luet tästä on tarina Pekasta järkevästä....

Olisiko kyseessä Oiva Paloheimon Auttamaton Pekka, löytyy aika monesta kokoelmasta, - Paloheimo, Oiva ; Runot, WSOY, 1955
- Tämän runon haluaisin kuulla 2, 1.-2.p.,Tammi, 1987
- Runon vuosikymmenet 2.p. WSOY, 1960
- Keskikoulun lukukirja 1 (WSOY 1969),
Ks. https://www.kirjastot.fi/kysy/mista-kirjasta-loytyy-seuraava-runo