Minkä arvoinen on 10 penniä vuodelta 1917

Kysytty

Minkä arvoinen on 10 penniä vuodelta 1917

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuodelta 1917 on kahdenlaisia 10-pennisiä:

1) kolikossa on Nikolai II:n monogrammi
2) kolikossa on kotkavaakuna ilman kruunuja

Hinta, jossa ko. rahat yleisimmin esiintyy on 1 €.
Lähde: Suomen rahat arviointihintoineen. Keräilijän opas. Suomen Numismaattinen yhdistys, 2002.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kolikoissa aina kunto ratkaisee, mitä parempi kuntoinen sitä arvokkaampi. 1917 10 penninen on heikossa kunnossa (kuntoluokka alle 6) arvoltaan 0.5-0.8€. Kuntoluokassa 6 1-1,5€ ja kuntoluokassa 8 eli leimakiiltoisena 10-15€.

https://suomenmarkat.fi sivustolla hieman tarkemmin tietoja :)