Otsikko
Minä tahtoisin tietää, mikä on elämämme merkitys tai millä tavalla ihminen kokee asioita merkittäväksi. :) Teen tutkimusta yliopistoon merkityksistä, joten…

Kysytty

Moi! Minä tahtoisin tietää, mikä on elämämme merkitys tai millä tavalla ihminen kokee asioita merkittäväksi. :) Teen tutkimusta yliopistoon merkityksistä, joten tarvitsisin tietoa tähän liittyen. Olisiko jotain merkitysteorioita tai muuta lähdettä sinne päin? :)

Kiitokset. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finna.fi-hakupalvelun https://www.finna.fi/ kautta pääset etsimään tietoa mm. niin yleisten kirjastojen kuin yliopistojen ja muidenkin oppilaitosten aineistosta.  Sen kautta löytyy tietoa mm. kirjoista, artikkeleista ja opinnäytteistä. Voit halutessasi rajata hakua esim. vain opinnäytetöihin. Monet opinnäytteet on mahdollista lukea myös verkon kautta.

Hakusanoina toimiva on ainakin "elämän tarkoitus".  Alla muutamia kirjoja ja opinnäytetyö, joista voisi olla apua:

- Elämän merkitys : filosofisia kirjoituksia elämästä / Haukioja Jussi (kääntäjä), Räikkä, Juha (kääntäjä), 2005

- Elämän mieli ja merkitys / Ojanen, Markku (2002)

- On the meaning of life / Cottingham, John (2003)

- Meaning in life : an analytic study  etz, Thaddeus (2013)

- Elämän tarkoituksen kokeminen / Luukkonen Jenni (pro gradu, 2002)