Mikä on elämän tarkoitus?

Kysytty

Mikä on elämän tarkoitus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuten kysyjä varmaan itsekin arvaa, kysymykseen ei voi olla sellaista vastausta, jonka Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun kautta voisi saada.

Vuonna 2011 kun tämä sama kysymys esitettiin, siihen vastattiin näin:
https://www.kirjastot.fi/kysy/mika-on-elaman-tarkoitus-2?language_conte…

Muutamia vuosia aikaisemmin vastaus oli "Elämän tarkoitus on esittää kysymyksiä ja saada niihin vastaus."

Kysymys on myös tiedekeskus Heurekan järjestämässä kyselyssä valittu "maailman vaikeimmaksi kysymykseksi".

Uskoakseni ainoa oikea vastaus on, että sitä ei kukaan tiedä, mutta jokaisella ihmisellä on oikeus etsiä siihen vastausta.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jos on olemassa kysymys, niin silloin on olemassa vastauskin. Ei voi myöskään sanoa ettei kukaan voisi sitä vastausta tietää, koska silloin jo sanoja olettaa tietävänsä asiasta kaiken muiden sijaan ja näin ollen omaksuu aseman tiedon haltijana jota sanojalla ei kuitenkaan ole. Vastaus ei myöskään ole 42, vaikka niin Kirja kertoo.