Minä ja pikkuveljeni pohdimme erään suomalaisen mustavalkoisen elokuvan nimeä. Pikkuveljen muistikuvien mukaan elokuvan nimessä olisi jokin numero, ehkä…

Kysytty

Hei! Minä ja pikkuveljeni pohdimme erään suomalaisen mustavalkoisen elokuvan nimeä. Pikkuveljen muistikuvien mukaan elokuvan nimessä olisi jokin numero, ehkä seitsemän. Muistikuvamme juonesta ovat hyvin hatarat, mutta muistamme että miljöönä oli jokin linna, ja että jossain vaiheessa hahmojoukko ratsasti pimeässä soihtuja kantaen. Ilmeisesti linnaa hallitsi elokuvan pahis, jonka yksi hahmoista onnistui taistelun aikana ahdistamaan miekallaan selkä seinää vasten. Elokuvan lopussa oli kohtaus jonkun muurin juurella, jossa kaksi hahmoa, mahdollisesti päähahmo ja tämän romanttisen kiinnostuksen kohde, kohtasivat.

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyse olla Spede Pasasen elokuvasta Noin seitsemän veljestä, vuodelta 1968? Linkissä juonikuvaus:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Noin_7_veljest%C3%A4

0 ääntä

Kommentit

Hei! Alkuperäinen kysyjä tässä.

Etsimäni elokuva oli Sadan miekan mies, vuodelta 1951 (koko elokuva löytyy muuten Elonetistä, jos jotakuta kiinnostaa nähdä mistä on kyse). Pikkuveljelläni oli varmasti mielessä tuo Noin seitsemän veljestä, siksi hän muisti numeron seitsemän. Kiitos kuitenkin vastauksesta!