Milloin valmistui tieyhteys Säynätsalon saaren ja mannerrannan välille?

Kysytty

Milloin valmistui tieyhteys Säynätsalon saaren ja mannerrannan välille?

Vastaus

Vastattu

Tieyhteys Säynätsalosta mantereelle avattiin 5.4.1947.

Ennen pengertietä Säynätsaloon liikennöi lossi, joka aloitti toimintansa vuonna 1930. Ensimmäinen auto saapui Säynätsaloon kuitenkin jo vuonna 1919, jäätietä pitkin, ajajana itse tehtailija Parviainen.

Lähde: Matti Rautjoki (toim.): Päivät seutuvilla Päijänteen: säynätsalolaisten kirja. (1994)