Mille ikäryhmälle seuraavat kirjat on kirjoitettu? Talon saaga, lohikäärmeet Viillot, viillot Outolintu Varjojen kaupunki Hopea, punainen kuningatar Nälkäpeli…

Kysytty

Mille ikäryhmälle seuraavat kirjat on kirjoitettu?

Talon saaga, lohikäärmeet
Viillot, viillot
Outolintu
Varjojen kaupunki
Hopea, punainen kuningatar
Nälkäpeli
Time riders

Sopiiko herkälle 13v:lle?

Isoäiti kysyy

Vastaus

Vastattu

Kaikki kirjat ovat nuorten fantasia- tai scifikirjoja, ja saattavat olla turhan jännittäviä herkälle 13-vuotiaalle. Lasten- ja nuortenkirjoja hyvin tunteva kollega ehdotti niiden tilalle näitä:

- Eoin Colfer, Artemis Fowl -sarja

- D. D. Everest, Archie Greene -sarja

- Brian Jacques, Seikkailusarja

- Philip Pullman, fantasiakirjat

- Christopher Paolini, fantasiakirjat

- Rick Riordan, fantasiakirjat

- Timo Parvela, Sammon vartijat -sarja