Otsikko
Millaisia rakenteellisia muutoksia linnuissa ja nisäkkäissä on tapahtunut niiden sopeutuessa aavikoille, sekä arktisille alueille?

Kysytty

Millaisia rakenteellisia muutoksia linnuissa ja nisäkkäissä on tapahtunut niiden sopeutuessa aavikoille, sekä arktisille alueille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipediassa on artikkeli aavikoista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aavikko

Tunnetuin aavikkoeläin lienee kameli:http://www.tunturisusi.com/omituiset/kameli.htm

Lastenosastolla on teos
Taylor, Barbara
Napaseudut / kirjoittanut Barbara Taylor ; kuvannut Geoff Brightling ; suomentanut Anne Petäinen
Helsinki : Helsinki Media,1995

ja videot
Valkoinen planeetta
Jään villit eläimet

Lehtiartikkeleita:
Maa joka palaa.
Suominen, Teuvo.
Eläinmaailma 1986 : 10, s. 14-18

Aavikko ankara asuinsija.
Valste, Juha.
Tiede 2000 13 (1993) : 4, s. 42-46

Aavikko elää.
Laine, Lasse J.
Eläinmaailma 1985 : 10, s. 30-36

Kuoleman ja elämän laakso.
Valste, Juha.
Suomen luonto (1995) : 2, s. 38-41

Kun koti on kylmä.
Kivivuori, Liisa.
Tiede 2000 9(1989) : 6, s. 36-39