Otsikko
Millaisella koneella tehdään ohuen ohuet lihavalmisteiden viipaleet? Missä muodossa leikattava lihapötkylä on?

Kysytty

Millaisella koneella tehdään ohuen ohuet lihavalmisteiden viipaleet? Missä muodossa leikattava lihapötkylä on?

Vastaus

Vastattu

Snellmanin lihanjalostuksesta vastattiin näin:

Tuotannostamme saadun tiedon mukaan Ohuen ohut -tuotteet viipaloidaan suuritehoisilla viipalointilinjoilla lähes automaattisesti. Tangot ovat 100 mm halkaisijaltaan  ja noin 1 m mittaisia. Kun makkaratankoa ollaan viipaloimassa, se tulee linjastolle vaakatasossa.