Etsin erään 60-luvun alkupuolella otetun valokuvan esittämää paikkaa. Kuvassa on Hellmanin lihakauppa kivitalossa asvaltoidun kadun varrella. Kaupunkikuva…

Kysytty

Etsin erään 60-luvun alkupuolella otetun valokuvan esittämää paikkaa. Kuvassa on Hellmanin lihakauppa kivitalossa asvaltoidun kadun varrella. Kaupunkikuva. Talossa näyteikkunat, joten päättelen liikekeskustaksi. Kaupan oven yläpuolella valomainos, jossa näkyy "Kött". Kuva on otettu Suomessa. Olisiko teillä johtolankaa missä kuvan voisi olla?

Vastaus

Vastattu

Suomen talouselämän hakemisto Sininen kirja sijoittaa vuonna 1966 julkaistussa yhdeksännessä laitoksessaan K. Hellmanin lihakaupan osoitteeseen Rikhardinkatu 2, Helsinki. Edellisessä, vuonna 1962 julkaistussa Sinisessä kirjassa Hellmanin puotia ei vielä mainita. Rikhardinkatu 2:sta löytyy I. Aution lihakauppa.

1 ääntä

Kommentit

Suuret kiitokset, selvityksenne johti etsittyyn paikkaan! Tutkimani valokuva on otettu Rikhardinkatu 2:n edessä. Ajankohtakin raamittui nyt vuoden 1962 jälkeiseen aikaan. Kiitos!