Otsikko
Millainen klassikkoteos olisi hyvä lukea, jos sen pohjalta pitäisi kirjoittaa essee teemalla onnellisuus?

Kysytty

Millainen klassikkoteos olisi hyvä lukea, jos sen pohjalta pitäisi kirjoittaa essee teemalla onnellisuus?

Vastaus

Vastattu

Tein muutamia Helmet-hakuja. Ensimmäisen sanoilla klassikot ja onnellisuus. Tuloksena Katri Valan runokirja Onnen lupauksia.

Vaihdoin hakusanaksi onni. Sain 54 tulosta (rajaus kirja ja suomen kieli) Linkki hakutulokseen joukossa mm. Maria Jotunin Tyttö ruusutarhassa ja muita novelleja, Arto Paasilinnan Jäniksen vuosi sekä Juhani Ahon Papin tytär; Papin rouva .

Pelkällä haulla klassikot ja aihe rajauksella esim. rakkaus, löytyivät myös Yrjö Kokon Pessi ja Illusia, Jane Austenin Viisasteleva sydän, William Shakespearen Loppu hyvin, kaikki hyvin  sekä George Orwellin Päivät Burmassa. Linkki hakutulokseen

Myös hakusanalla hyvä elämä, löytyy aiheeseen sopivia kirjoja jotka ovat jo klassikoita esim. John Stenbeckin Hyvien ihmisten juhla, Luisa m. Alcottin Tytöistä parhain ja Doris Lessingin Hyviin naimisiin. Linkki hakutulokseen.